Kamis, 19 November 2015

Bawang putih Untuk Jangkitan Yis - Bagaimana untuk menggunakannya dengan betul

Bawang putih Untuk Jangkitan Yis - Bagaimana untuk menggunakannya dengan betul

Jangkitan yis merupakan satu masalah yang menjengkelkan bahawa lebih 75% daripada wanita di seluruh dunia akan mengalami sekurang-kurangnya sekali dalam hidup mereka. Punca jangkitan oleh kulat yang dikenali sebagai candida albicans. Kulat ini wujud di mana-mana di dalam badan kita dan pada kulit. Mereka hanya menjadi masalah apabila mereka tumbuh terlalu cepat di luar kawalan.

Gejala termasuk membakar dan gatal-gatal tidak selesa di dalam faraj dan di luar. Selalunya terdapat boleh menjadi pelepasan tidak berbau putih. Mungkin ada beberapa rasa sakit atau rasa pedih ketika membuang air kecil.

Bawang putih adalah satu rawatan berkesan untuk jangkitan yis kerana ia mempunyai kesan anti-kulat yang kuat. Ini dilihat baik ketika diambil melalui mulut, digunakan pada kulit dan dimasukkan ke dalam faraj.

Cara menggunakannya dalam faraj

Potong ulas bawang putih dan membungkus mereka dengan kain keju jadi yang sama bentuk dan saiz sebagai tampon biasa. Meletakkan tampon ini di dalam faraj dan meninggalkan di tempat-kira satu jam dan kemudian mengeluarkannya.

Anda boleh mengulangi dengan yang segar dua kali sehari. Bergantung kepada berapa teruk jangkitan yis adalah, ia mungkin mengambil masa 7 hingga 10 hari untuk mengubati penuh. Sesetengah orang telah melaporkan bahawa simptom dan ketidakselesaan boleh hilang dalam 1-2 hari.

Anda juga boleh menggunakan pil bawang putih sebaliknya tetapi pastikan untuk membaca label untuk memastikan mereka dibuat dengan semua bahan-bahan semula jadi. Pilihan lain adalah dengan hanya memasukkan ulas bawang putih setiap jam ke dalam faraj untuk mendapatkan bantuan simptom.

Cara menggunakannya pada kulit

Menggunakan minyak atau bawang putih bawang putih jus dan memohon kepada kulit dua kali sehari. Anda juga boleh dengan selamat memohon cecair pada bahagian luar faraj. Jika terdapat kerengsaan atau ketidakselesaan, anda boleh mencairkan minyak bawang putih dengan gel lidah buaya. Lain-lain telah dilaporkan menggosok ulas potong bawang putih pada kulit secara langsung.

Juga mempertimbangkan makan ulas bawang putih sekurang-kurangnya sekali sehari dengan makanan anda. Bawang putih telah terbukti manfaat kesihatan kerana ia bertindak sebagai sistem booster imun. Jika anda tidak suka rasa atau bau bawang putih, anda sentiasa boleh memilih pil sebaliknya.

Menemui semua rahsia tentang bagaimana untuk menyembuhkan jangkitan yis secara semula jadi dengan mendapatkan punca masalah kesihatan ini menjengkelkan. Adakah ia HARI INI dan menjalani kehidupan yang bebas daripada candida penumbuhan yg terlalu cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar